czwartek, 9 kwietnia 2015

Umowa leasingu - moje doświadczenia

Umowa leasingu – podpisanie

Podpisywanie pierwszej umowy leasingu jest stresujące. Szczególnie w przypadku, gdy w Internecie przeczyta się dużo opinii. Część z nich nie jest pochlebnych i odradza leasing. Oczywiście w sieci każdy może wypowiedzieć się na każdy temat. Istnieje przeświadczenie, że w sieci każdy jest ekspertem. Oczywiście, niektórzy ludzie mogą uznawać, że umowa leasingu była błędem. Są to z reguły ludzie, którzy albo nie wiedzieli na co się piszą, albo nieuważnie przeczytali umowę. Każda firma leasingowa ma inne zasady i inaczej sformułowaną umowę leasingu. Dlatego porównanie ofert od różnych firm leasingowych jest bardzo wskazane. Niektórzy narzekają, że umowa leasingu nie mówiła nic o tym, że jeśli spóźnią się z odbiorem auta to będą musieli zapłacić jakąś dodatkową kwotę. Oczywiście, że w umowie jest taki zapis. Gdyby go nie było, dodatkowa opłata nie byłaby konieczna. Dlatego nie można podpisać umowy przed jej dokładną analizą. Najważniejsze rzeczy zawarte są w OWUL-u. To właśnie tam można znaleźć informacje o ewentualnych dodatkowych kosztach, które przyjdzie nam w różnych sytuacjach ponieść.

Moja pierwsza umowa leasingu

Nie ukrywam, że byłem bardzo zestresowany. Trochę uspokoiłem się po rozmowach ze znajomymi, którzy także zdecydowali się na leasing w tej firmie leasingowej. Mieli same pozytywne odczucia. Dlatego pomyślałem, że to będzie odpowiednie dla mojej firmy. I tak po wszelkich wstępnych formalnościach, spełnionych wymaganiach stanąłem przed zadaniem ostatecznym – podpisaniem umowy na leasing. Umowa leasingu od tej firmy była przeze mnie analizowana już wcześniej. Mimo wszystko, kiedy ją otrzymałem dokładnie całą przestudiowałem. Gdy miałem jakieś wątpliwości to od razu pytałem konsultanta, który rzeczowo na nie odpowiadał. I stało się, podpisałem umowę. Chodziło o leasing samochodu w leasingu operacyjnym. Zapłaciłem opłatę wstępną i odebrałem auto. Umowa leasingu obowiązuje mnie już od roku. Jak do tej pory nie miałem żadnych problemów. Nie pojawiły się też żadne dodatkowe opłaty, więc jestem bardzo zadowolony. Auto także świetnie się sprawuje.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz